בעולמנו המודרני הרשתות החברתיות הפכו להיות כלי תקשורת מרכזי ביותר, בין אם כדי ליצור קשר עם חברים וקרובי משפחה ובין אם לתקשורת עם גופים מסחריים. כיום כמעט לכל גוף עסקי יש עמוד ברשת חברתית שבאמצעותו הוא משווק את עצמו, מגייס עובדים או מתחזק שירות לקוחות.
בעקבות כך, הרשתות החברתיות הפכו להיות כלי מצוין עבור מי שמחפש עבודה חדשה. בין אם אלה רשתות חברתיות ייעודיות לחיפוש משרות כמו LinkedIn, ובין אם אלה רשתות חברתיות "רגילות" יותר כמו Facebook. אנחנו כאן כדי לעזור לכם להשתמש ברשתות החברתיות בצורה נכונה ולקבל את המשרה הנחשקת.
לכל רשת חברתית אופי ייחודי משלה, וניתן למצוא בהן אוכלוסיות שונות. על פי סוג המשרה שאתם מחפשים חשבו באיזה רשת חברתית כדאי ליצור פרופיל. באופן כללי כדאי לפתוח פרופיל בכל אחת מהרשתות החברתיות הרלוונטיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין ועוד.
לרוב, פתיחת הפרופיל ברשתות החברתיות השונות היא חינמית, לכן כדי להגדיל את סיכוייכם למצוא את משרת החלומות, מומלץ להשתמש בכל אחת מהרשתות החברתיות.
ברשתות חברתיות רבות, ישנן קבוצות ייעודיות לפרסום משרות. כדי להגיע לקבוצות אלה ניתן לבצע חיפוש בעזרת מילות מפתח מתאימות. ככל שתצטרפו ליותר קבוצות כאלה, מספר המשרות שתחשפו אליהן יגדל, וכך גם הסיכוי שלכם למצוא משרה שמתאימה לכם.
זאת ועוד, אם אתם מעוניינים במשרה בחברה מסוימת אתם יכולים לגשת לפרופיל החברה ולחפש משרות רלוונטיות.
כיום לא מעט מעסיקים משתמשים ברשתות החברתיות על מנת לסנן חלק מקורות החיים שהם מקבלים. בחברות בינלאומיות שפועלות בחו"ל התופעה של חיפוש המועמדים ברשתות החברתיות לפני קבלתם לעבודה נפוצה יותר, אך גם פה בארץ ישנם לא מעט מעסיקים שמאמצים את שיטה זו. בעידן המודרני כל מעסיק יכול לכתוב את שמכם בגוגל בקלות ולהיחשף לפרופילים השונים שלכם ברשתות החברתיות.
לכן, כלל ברזל חשוב מאוד בכל הנוגע למה כדאי לפרסם ברשת ומה לא, נסו לחשוב כיצד יגיב המעסיק הפוטנציאלי שלכם כשיראה את הדבר שפרסמתם. אם אתם חוששים שפרסום דבר זה עלול ליצור רושם רע אצל מעסיק זה, מוטב לא לפרסם אותו. אופציה נוספת היא לשנות את הגדרות הפרטיות כך שרק חבריכם הקרובים יוכלו לראות את הפרסומים שלכם. זכרו הפרופיל ברשת החברתית הוא כרטיס הביקור שלכם.
תמונה מאפשרת למעסיק הפוטנציאלי לראות את האדם "שמולו", מה שעשוי למשוך את תשומת ליבו לעבר הפרופיל שלך ולבחור אותו מבין כל שאר הפרופילים חסרי התמונה. עם זאת, לא תמיד תשומת הלב הזו מסייעת לנו. עלינו לבחור תמונה טובה ומותאמת שתסייע לנו ולא תכשיל אותנו.
לכן, מומלץ להימנע מתמונות מביכות או לא הולמות. כמו כן, מוטב לשים תמונה ללא אנשים נוספים, שכן תמונה עם מספר פרצופים עלולה ליצור חוסר וודאות לגבי מי הוא האדם שזהו הפרופיל שלו.
נצלו את הזמן להתכונן
למיונים לעבודה!